Ako ste začínali? Ešte si na to spomeniete? Premýšľali ste v každom kroku ako Vaše rozhodnutia ovplyvnia hostí? Alebo ste sa na to pozerali z iného uhlu pohľadu? Keďže sme si vytvorili po rokoch spolupráce doslova dôverné vzťahy s našimi partnermi, vieme , že je náročné prevádzkovať a starať sa o hotel. Musíte obetovať čas, energiu a byť pripravený na všetko. Dnes už vieme, že nemôžeme byť vo všetkom “profíci” a tak sa spájame s ďalšími. My sa špecializujeme na hotelový, reštauračný ako aj dekoračný textil. Pomáhame vytvárať outfity pre interiéri.
Začali by sme asi posteľou, ktorá je pre hosťa najpodstatnejším bodom ubytovania na dovolenke alebo pri služobnej ceste. Miesto, kde musí byť cítiť: čistotu, vôňu, mäkkosť = len príjemné pocity, aby si hosť oddýchol a bol až očarený novou skúsenosťou.
Všetko sa dá zabezpečiť v spolupráci s kvalitnými partnermi a šikovnými zamestnancami. Firmy niekedy musia vymeniť personál a je skvelé mať pracovné postupy. Na základe nich vedia, čo obsahuje ich práca a na čo musia dozrieť- za čo sú zodpovední. Napríklad kontrola vankúšov, či nie sú vyležané, opotrebenie plachiet a posteľného prádla a následné podanie informácii nadriadeným. Vytvorenie si systémov a postupov vždy pomôže každej strane. Už sa len pustiť do práce.
1. Vyležané vankúše
Vankúš, ktorý takmer splýva s matracom, asi nie je vankúš, ale placka. Vyležaný alebo spľasnutý vankúš neplní svoju funkciu. Mnoho ľudí má rado nadýchané mäkké vankúše. Majú chuť si na pobyte oddýchnuť inak, a to lepšie ako doma. Nadýchanými vankúšmi a perinami navodíte klientom pocit blaženosti.
Aj tu je na správnom mieste zamyslieť sa, či Vás investícia nepritiahne objednať novodobé pierkové periny a vankúše. Zabezpečíte tak kvalitný spánok hosťom a podstatne dlhšiu životnosť.
Máme skúsenosti aj s fľakmi na posteli a to je pre hostí odstrašujúce. Ľahli by ste si na vankúš, ktorý “zdobí” nejaká mapa?
2. Odhalené matrace
Nakúpili ste malé plachty a nedokážete nimi zakryť celý matrac? Odhalený matrac vie dosť pokaziť estetický dojem v izbe a skôr dôjde k jeho poškodeniu. Nemyslíte?
Máte žmolky na plachtách? Pravdepodobne spôsobené nesprávnym ošetrovaním. Aj tomu sa dá vyhnúť.
3. Deravé a roztrhané posteľné obliečky
Ak sa pozrieme na to z pohľadu hostí, ktorí prídu čo i len na jednu noc. Vieme si predstaviť, že len pre deravé a roztrhané posteľné obliečky Vás už opätovne nenavštívia a zrejme Vám spravia aj zlú reklamu. A Váš zámer je podporovať opätovnú návštevnosť. Posteľ je pre hosťa hodnotená z každého uhla pohľadu. Povedali by sme, že v hotelových izbách ide o najcitlivejšiu tému.
4. Nežehlené obrusy a sklady
Obrusy v reštauráciách a hoteloch sa akoby pomaly vytrácajú, čo je veľká škoda. Veď stôl a jeho prestieranie má pozývať až lákať hostí a zároveň vyzdvihnúť celkový dojem stolovania. Je to aj prepojenie našej kultúry, kedy chcete poukázať na výnimočnosť daného momentu, či už ide o oslavu alebo klasické raňajky. Súhlasíte s nami?
Aj my sme mali osobný zážitok na jednom školení v štvorhviezdičkovom hoteli na západe Slovenska, kde všetko pôsobilo na vysokej úrovni. Nádherné prostredie, príjemná terasa, skvelé jedlo. A v tom sme pristihli čašníkov, ako na stoly ukladajú nežehlené obrusy. Možno si niekto povie, že je to nepatrný detail, no my vieme, ako to môže pokaziť celkový dojem prestierania.
Ďalšou témou sú banketové sukne, častokrát nesprávne a neesteticky uchytené. Nežehlené sukne v reštauráciách a na bufetových stoloch znehodnotia atmosféru pri stolovaní.
5. Nesprávne dekorovanie okenných dekorácií
Nedoriasené záclony a závesy. Krátke okenné dekorácie. Roztrhané závesy a záclony, stratené háčiky zo záclon narušia riasenie a ich celkový vzhľad.
Obrovské presklenené tabule a krátke záclony (ich dĺžka je len po radiátor) …realita v niektorých zariadeniach.
Deravé záclony, či závesy nie sú prezentačným materiálom. Náprava je potrebná čím skôr. Však? Ak si chcete objednať nové záclony do hotelových izieb,
kontaktujte nás: Ing. Olejník: +421907 793 503.
Okenným dekoráciám sa venuje menej pozornosti a bývajú na poslednom mieste, aj čo sa týka navrhovania interiéru. Hlavná je ich funkčnosť? A čo estetika?
6. Deravé a opotrebované froté
Lacné froté dlho nevydrží a pri prevádzkovej záťaži v hoteloch sa vie doslova rozpadnúť. Najhorší scenár: …rozpadnutý župan na hosťovi… Investujte do týchto produktov viac a ukážte hosťom, že si ich chcete hýčkať.
Už sme sa stretli aj s vypadnutou výšivkou. Stáva sa to pri zložitejších výšivkách, kde je veľa vpichov. Ak máte zložité logo, použite na výšivku len tú najdôležitejšiu časť z celkovej grafiky.
Farebné uteráky a osušky častým praním vyblednú, stratia farbu. Biele froté môže niekedy zožltnúť. V takom prípade nastupuje pomoc práčovne. Och, naozaj hrôza. Koho to neodradí?
Osušky a uteráky ako škrabky? Tvrdé, nepríjemné na dotyk.
Pri froté ručníkoch, osuškách , predložkách a županoch buďte štedrí pre Vašich hostí.
Myslíme si, že základom v tomto biznise je myslieť skôr na kvalitu ako kvantitu. Stalo sa to aj Vám, že ste uprednostnili ekonomickejší model a o pár týždňov to chcelo ďalšiu investíciu? Vyberajme si zodpovednejšie partnerov, spolupráce, investície a výsledok bude tomu úmerný. Reakcie a hodnotenia hostí Vám môžu pomôcť, ale aj poukázať na druhú stránku veci.