Reštaurácia, na ktorú sa nedá zabudnúť

Čo asi očakávajú hostia od reštaurácie? Len skvelé jedlo? To isto nie. V reštauráciách, na ktoré sa nedá zabudnúť sú akoby obrazmi majiteľov. Oni ako umelci dostanú nápad a vytvárajú kompozíciu  poskladanú z prostredia v exteriéri s atmosférou v interiéri, celkovým dizajnom, ponukou skvelého jedla, nájdením  a naladením tímu ľudí na piliere myšlienky vytvorenia daného diela. Každý detail v takomto projekte má svoju úlohu, čo pocíti aj návštevník, hoc sa zastaví len na toalete. Zažili ste to niekedy?

nezabudnutelna_restauracia

Reštaurácia a zážitok z nej

Základný kameň v reštaurácii je dôraz na zážitok a výnimočnosť. Ako vravíme, najesť sa môžeme aj doma, ale ak sa už vyberieme niekam, má to byť originálne a malo by to v nás zanechať nejaký otlačok. Súhlasíte?

Kedy ste naposledy zažili, že po návšteve reštaurácie ste boli naozaj príjemne očarený? Rozprávali  ste o nej všade, kam ste prišli a povedali ste si: „Tam musím ísť opäť?“ Poznáte taký pocit? To by mal byť cieľ každej takejto prevádzky. Zámer ohúriť a svojho klienta a predčiť jeho očakávania.

V tomto článku opíšeme náš zážitok z príjemnej reštaurácii, kde to hralo náladou, ľudskosťou, priestorom, dizajnom, chutným jedlom a drobnými detailami, bez ktorých by to nebolo to pravé orechové. Nezabudnuteľný zážitok a tak sa s ním musíme podeliť. Ide o to, že aj nás takéto momenty inšpirujú a posúvajú dopredu

kvety_na_stole

Reštaurácia v Poľsku

Návšteva reštaurácie Mala Szwajcaria v Zakopanom, vie zanechať dojem. Emócie, ktoré v nás nechali stopy sa niesli s nami dlho a aj dnes spomienka na ňu nám vie vyčariť úsmev na tvári. Celková esencia myšlienky danej reštaurácie bola cítiť z každého kútika priestoru.

Čo alebo kto nás pozval?

V tejto reštaurácii sme sa zastavili po ceste zo Zakopaného, keďže sme boli hladní. Po príchode na miesto nás zlákali sviečky zapálené v milých okienkach, do ktorých sme museli nahliadnuť. Z interiéru sálalo teplo domova a také pozvanie sa predsa neodmieta. „Vstúpte do rozprávky…“ Tu musíme apelovať na vyriešenie aj exteriéru, pretože práve ten pozýva a je len na Vás, ako to ovplyvníte. A ako pokračovala návšteva tejto reštaurácie?

obrazy v restauracii

Myšlienka majiteľa a výsledok v hmote – nie len hmota ale aj atmosféra

Ak sa na to pozrieme ako na umelecké dielo, tak podklad tvorí silná myšlienka pohodovej reštaurácie s veľmi príjemnou atmosférou.

Kompozíciu tvorí interiér, v ktorom jednoduché zariadenie zdobia ďalšie doplnky ako: obrazy, fotografie, vankúše, dekorácie vyrobené za pár minút a za pár drobných, živé kvety vo vázach. Dizajn podčiarknutý myšlienkou vytvára obraz čarovného prostredia. Celok prináša hosťom emócie. V tejto reštaurácii bolo cítiť, že sa dáva dôraz na pohodlie hostí.

prestrety_stol

Záleží na tom ako prestriete stôl

Čas, ktorý strávi hosť v reštaurácii pri stole je vzácny. Tak by sme sa na to mali pozerať a zamyslieť sa, že je to priestor, kedy ho viete zaujať a pripraviť na ďalší krok, ktorým bude podávanie jedla. Otázka znie: Čo potrebuje hosť mať na stole?

Priznajme si, že to môže byť individuálne. Niektorí klienti chcú mať stôl úplne prázdny, aby im nič neprekážalo a sú zas hostia, ktorí si vychutnávajú každý detail.

V tomto prípade to bola zlatá stredná cesta. Cez drevný stôl položená štóla v odtieni ľanu, krásny akoby starožitný svietnik, farbu na stôl vniesli živé tulipány a nechýbajú koreničky a servítky. Jednoduché a rýchle prestieranie stola s nádychom romantiky.

Krásny a úprimný úsmev obsluhy

Bez príjemného a úprimného privítania obsluhy to nemôže fungovať. Je to jeden z pilierov úspešných reštaurácií. Čašníci a čašníčky vítajúci hostí s úsmevom a ochotní počúvať Vaše požiadavky. A taktiež by z toho mala byť cítiť úprimnosť. Otvorene komunikujú so všetkými hosťami pri stole a vedia nie len skvele predať ponuku, ale aj poradiť.

reatauracny textil

Textil čistý a kvalitný

Kvalita v tomto prípade je na prvom mieste. Keďže opotrebovanosť reštauračného textilu je vo vysokých otáčkach, načo vyhadzovať eurá za lacné produkty? Krásne, vyžehlené a čisté obrusy či prestierania evokujú dôležitosť a vítajú hostí k stolu. Pekne prestretý stôl je ďalším obrazom v priestore. Sedáky na laviciach doplnia farby v interiéri a spríjemnia návštevníkom sedenie. Skrášliť sedenia môžu aj dekoračné vankúše a v tejto reštaurácií to vidieť. Naozaj pocit ako doma.

Farba a dizajn textilných dekorácií a reštauračného textilu sa drží základnej myšlienky.

dekoracne vankuse

Po takejto návšteve sme museli napísať článok, aby sme Vás inšpirovali ich receptom, kedy použitím správnych ingrediencií v kombinácií s tou správnou esenciou vytvorili niečo krásne, príjemné a delia sa o to s ostatnými. Čo poviete?

Na záver si povedzme krátke zhrnutie o tom, čo všetko vytvára dielo nezabudnuteľnej reštaurácie.

Nezabudnuteľná reštaurácia by mala mať:

  1. Lákavý exteriér pozývajúci okoloidúcich hostí.
  2. Ľudský personál, ktorý s úsmevom a ochotou obslúži každého.
  3. Krásny interiér, kde klient ostáva v príjemných pocitoch.
  4. Originálne doplnky a detaily, aké by potešili aj domácnosti
  5. Ponúka skvelého a chutného jedla, ktoré si človek len tak doma nepripraví
  6. Ďalšie originálne nápady aké opätovne pozvú Vašich hostí,
  •  napr. detský kútik pre rodiny alebo len čisté papiere a ostrúhané ceruzky pre deti po ruke, pokiaľ si rodičia vyberú z menu,
  • krásne alebo originálne  prostredie, v ktorom človek pokojne strávi aj viac času
  •  výnimočná/neobvyklá ponuka jedla
  •  celkové spracovanie nápadu a jeho prepojenia v každom detaile
  1. Čistota v prevádzke: čistý textil, voňavé a čisté toalety, utreté stoly,…

Hostia sú ochotní zaplatiť za kvalitu a o tom niet pochýb. Je len na Vás, čo chcete prezentovať a predávať.

Autor článku:
Ing. Kamila Olejníková

Po rokoch v teréne som si našla svoje miesto pri manažovaní a zlepšovaní procesov, tvorbe marketingu a prezentácií našich výsledkov.

Podobné články